Followers

1 Mart 2014 Cumartesi

Doa Kozmetik Alışverişim ve %10 Glikolik Asitli Tonik Yapımı ve C Vitamini (Askorbik Asit)

Merhabalar,

Glikolik asiti ilk DDF ürünlerini kullanarak keşfettim. Şeker kamışından üretilen bu asit cildin yavaş yavaş soyulmasına yardımcı oluyor ve berrak duru bir ten bırakıyor. Tabii ki yüzdelik oranları çok önemli. Benim diğer kullandığım DDF ürünleri de %10 Glikolik Asit içeriyor. Mutlaka kullandığım nemlendiricim kış ve bahar aylarında güneş korumalı ve yaz aylarında ise daha yüksek faktörlü ürünler kullanıyorum. Aslında yağlı bir cilde sahip olduğum için çok fazla hassasiyet çekmiyorum bu tür ürünleri kullanırken.

Öncelikle alışverişe bakalım;


Daha önce yaptığım alışverişte sadece katı parfümlerden memnun kalmamıştım oksitlenme yaptığı için ama bu alışverişimi araştırarak aldığım için gayet memnunum. Diğerinde olduğu gibi yine bir hediye eklemişler (Saç Toniği) ama içeriği yazmadığı için kullanmayı düşünmüyorum.

C Vitaminli Bakım

2ML'lik L-Ascorbic Asit yani C vitaminini Doa Kozmetik'in facebook hesabından sorarak aldım. Toz halinde geleceğini bilmiyordum. C vitaminli kremler çok güzel bir aydınlık veriyor. Göz kremim de The Body Shop C vitaminli kremi. Bu ürünü ise 1 tatlı kaşığı gül suyu ya da içme suyuna karıştırarak kullanmam tavsiye edildi ve göz altı gibi bölgelerde de kullanıma uygunmuş. Mutlaka ama mutlaka her gün yeniden hazırlanması gerekiyor yani hazırlayıp bir kenara koyamıyorsunuz. Ben haftada 1-2 kere maske yaptığım zamanlarda uygulamayı düşünüyorum. Kuru halde saklanmasının bir sorun olmayacağını söylediler. Ve fazla kullanmanın etkiyi de artırmayacağını belirttiler. O yüzden azar azar kullanıp bakacağım. Göz altı morluklarımı hafifleteceğini düşünüyorum.

Çay Ağacı Özlü Kil Maskesi

Çay Ağacı Yağı ise daha önce The Body Shop'ın bütün serisini kullanıp kokusuna alışkın olduğum bir yağ. Oriflame'in Çay Ağacı serisinden de çok memnun kalınca, kendim alıp doğal kil maskesi yapmaya karar verdim.
4-5 damla Çay Ağacı Yağı, Gül suyu ve kilden oluşan bir maske yapacağım. Daha önce Oriflame'de satılan yağ ile yapmıştım, kesinlikle kızarıklıkları alan bir maskem olmuştu. Yine saklanabilir değil her seferinde kendimiz hazırlamalıyız.


%10 Glikolik Asitli Tonik

Yine %10 oran için ne kadar ne kullanmalıyız diye sordum.
%25'lik Glikolik asit içine 30ml lavanata suyu ekleyerek %10 Glikolik Asit oranlı bir tonik elde etmiş oluyoruz. Gayet basit. Ama biraz az oluyor. 20ml %25'lik Glikolik Asit ve 30ml lavanta suyuyla 50ml bir toniğimiz oluyor. Tabii ki %50 oranlı bir asit alınıp daha fazla lavanta suyuyla daha fazla elde edilebilir. Tam bir karışım matematik problemi oluyor ama bence yeterli bana bu kadarı.
Yüzüme sürüp dışarı çıkmayı düşünmüyorum. Çünkü DDF'in ürünleri de gece kullanılıp sabah bir temizleyici ile temizleyip güneş kremi sürülüp dışarı çıkılması öneriliyor. Daha önce cilt yüzeyinde olan kahverengi lekelere, kızarıklıklara hatta gözenekli görünüme çok iyi geldiği için ve DDF ürünlerine o kadar para verip bir de son kullanma tarihi falan uğraşmak istemediğim için böyle bir şeye kalkıştım. Sonuçları kullandıktan sonra mutlaka yazarım.
(Bir de üzerine yazdım, bantladım falan, kendimi çok iyi hissettim böyle bir şeyler yapınca ehe)


Glikolik asitli DDF ürünlerim. Kendilerinden çok memnunum. Ama aynı etkiyi alırsam tabii ki kendi ürünümü kendim yapmaya devam ederim.

Hepimizin cillop gibi cildi olsun.

=)

6 yorum:

  1. bir ara c vitaminlerinden ben de almayı düşünüyordum ama toz şeklinde olduklarını bilmiyordum. Benim de göz altı morluklarım var ve cidden sinirimi bozuyorlar. Lütfen en ufak iyileşme gösterse dahi yazarmısın sonuçları? nasıl kullandıgını? işe yararsa cidden süper olucak çunku okadar çok sey denedim ki yok geçmiyor yanii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi kii yazarım örneğin bıdy shop'ın kremi yine uykumu aldığımda ve bol su tükettiğinde işime yarıyor, umutluyum ama 1-2 ay kullandıktan sonra mutlaka yazarım buraya :) ama benim fiziksel olarak göz altın çökük gibi sanırım doğal bir koyuluğum var 6-7 yaşımdaki halimde bile var, mesela bazı öğrencilerimin bile ileride koyu göz altları olacağını anlayabiliyorum 6-7 yaşında olsalar da umarım sizinki benimki gibi değildir

      Sil
    2. Maalesef o çöküklük bende de var:((( o çöküklük oldugu müddetçe morlugun geçecegini sanmıyorum aslında.. birde çok düzensiz uykuya sahibim ekran karşısında da fazla zaman geçirmede eklenince benimkinin geçecegi yok ama işte tek umudum c vitaminin bu olaydaki en kuvvetli önleyici olması. Yarama çok fena tuz bastın valla:((

      Sil
    3. C vitamini gerçekten aydınlatıyor ama yarana tuz basmak istemedim :( bendeki durumu söyledim ama ben de öyle olmasına rağmen daha aydınlık gözüküyor c vitaminli krem kullandığımda bir de bugün uyguladım c vitamini değişik bir his bir anda aydınlanıyor cilt ama bakalım biraz daha kullanıp göreceğim etkisini eminim sana da faydalı olur benim yorumlarım =)

      Sil
  2. merhaba ben bir şey sormak istiyorum yaptığınız karışım gözenek tedavinizde uygun geldii mi ? benim de açık gözeneklerim olduğu için yapmayı düşünüyorum son durumunuz hakkında bilgi alırsam çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözenek görünümünü ve ciltteki renk tonunu eşitliyor tabii ki ancak yağsız hafif bir güneş kremi kullanma şartıyla =)

      Sil