Followers

21 Ocak 2014 Salı

Cilt Bakım Ürünleri *Roaccutane'dan 2 yıl sonra

Roaccutane tedavisi olurken ve sonrasında cilt bakım rutinim baya bir değişmişti. Ama yaklaşık bir senedir belirli bir rutin oluşturdum, onları kullanmaktayım. İçlerinde yeni ürünler olmasına rağmen bir çoğunu uzun zamandır kullanmaktayım. İnsanın yağlı ve sivilceye meyilli bir cildi olduğunda en üstüne düştüğü nokta cilt bakımı oluyor, yok renkli kozmetikmiş yok koleksiyonmuş hepsinin hayalini bir pıtırcak sivilce silebiliyor. O yüzden nereye gidersem gideyim ilk söylediğim şey aman yıkama jelim aman kremim, çevremdekiler bayılıyor artık. Ama en önemlisi cildi temiz tutmak diyip başlıyorum şöyle hafiften;


Avene Cleanance Jel görmekten gına mı geldi diyeceğim ama bu benim sayısını bilmediğim Turuncukasa.com'dan 22 lira diye haldır huldur aldığım uzun yıllardır kullandığım, yağlı ve hassas ciltler için çok güzel temizleyen, rahatsız etmeyen bir jel

DDF 2% Salisilik Asitli Yıkama Jeli, bu jeli ise 2 senedir kullanıyorum, kaçıncı olduğunu hatırlamıyorum ama boyutu baya bir büyük olduğu için 9-10 ay gidiyor. Avene'den biraz daha sert olmasına rağmen çok daha iyi temizliyor. Siyah noktalarda azalma ve daha az yağlanma görülebiliyor. O yüzden DDF'in pembeli yağlı ve akneli ciltler için olan serisini çok seviyorum.

Johnsons Beybiiili Şampuan, yıllardır kullandığım Sebamed Liquid Yıkama Jeli gözlerimi ve dudaklarımı kurutmaya başlamıştı bu mevsimde. Ama makyajımı temizledikten sonra öyle bol su ile foşur foşur yıkamaya bayıldığım için gittim bebe şampuanı aldım. Pek memnunum kurutmuyor, gerçekten göz yakmıyormuş, kocamanını duşa da aldım, pek bir hoşuma gitti. Önceleri kullansaymışım keşke.


Peeling eğer sivilcem yoksa en sevdiğim şey.

Garnier 3ü 1 Arada bu ürünler uzun yıllardır tanışıyoruz, ben hep peeling niyetine duşta kullanıyorum ama nemlendirmesi de güzel. Kuru kuru yağmıyor cildi. Maske ve yıkama jeli olarak hiç günbegün kullanmadım. Ama iyi anlaşıyoruz kendisi ise ama biterse almayacağım çünküüü..

Acnecinamide Peeling Scrub, bu ürünü migros %50 kozmetik indiriminde rastgele gördüm ve görmüşken denemek istedim. Hatırlamıyorum ama 6-7 lira gibi bir şeydi. Erkek arkadaşım hadi ne alacaksan al daha m&m bulamadık diye acele ettirince direkt bunu almıştım. Ne de olsa peeling her türlü gideri var diye. İçindeki pütürcükler kocaman olsa da nasıl bir peeling o nasıl bir yumuşaklık ay çok sevdim. Kendisini duştan günlük bakım rutinime koydum, sabahları kullandığım gruba koydum. Pütürcükleri, komedonları ve siyah noktaları çok güzel temizliyor. Çok yımmmışak bir cilt bırakıyor size. Diğer ürünlerine de bakacağım Acnecinamide'in her ne kadar akne jel hakkında çok sivilce yapıyor yorumları olsa da diğer ürünlerine mutlaka bakmak istiyorum. Bir de pazar politikası mı ne bilmiyorum ama bu ürünler ne ara bu kadar ucuzladı. Ben lisedeyken baya baya öncelerde, 30-40 lira civarlarındaydı.
Neyse hayırlısı olsun.

Loreal Pure Zone, sırf o pedi için alıyorum neredeyse ama derinlemesine temizlediği için ara ara kullanıyorum kendisini. Kendisi Garnier 3ü 1 arada gibi duş ürünüm, her duşumda sürekli kullanıyorum ve etkisi çok hoşuma gidiyor.


Oriflame Cilt Beyazlatıcı Yağlı Ciltler için nemlendirici krem, bir şans vereyim dedim Bioderma Mat bitti bitecek gibi olunca. Ama bu ürünü kullandığım sabahlarda biraz daha kolay parlama oldu, örneğin işten ben eve gelene kadar pek parlamam ancak bunu kullanınca 3-4 gibi bir pudralansam mı diye düşündüm. O yüzden eğer ağız kenarlarım ve yanaklarım biraz daha kuruya dönükse hafifceden sürüyorum ve beyazlatma hakkında bir değişiklik göremedim ama sürdükten sonra hoş bir görüntü veriyor.

Bioderma Mat, benim bivicik nemlendiricim, kendisini hem matlaştırmasından hem de hafif nemlendirmesinden ötürü çok seviyorum. İyi ki tanışmışız iyi ki buluşmuşuz. Çünkü öncelerinde ıyy nemlendirici mi yağ yağ parıl parıl şeyler aklıma geliyordu, en azından yıllar önce o tabuyu yıktı bende.

Bioderma Sebium Serum, bu ürünü kışları biraz daha kuruyunca DDF'in gece serumu ağır gelmeye, kuruma yapmaya başlayınca kullanıyorum. Daha hafif, ama sabaha kadar bakım yapan yağlanmayı en aza indiren, siyah nokta ve komedon oluşumunu sınırlayan, cilt yüzeyini pürüzsüzleştiren bir krem. Ancak benim gibi birazcık derin sivilce çukur demek istiyorum ama neyse onlardan varsa öyle şeylere işe yaramıyor. Daha çok şöyle bir elinizi geçtiğinizde pıtpıt gelen şeyleri yok ediyor.


Innova Beautenova, maske ürün oldu, yok en iyi maske oldu oldu dediler beni kandırdılar araştırdım öyle bir şey bulamadım ama maskeyi çok beğendim. Yağlı ve karma ciltler için gayet uygun, aydınlık güzel bir görünüm veriyor, ben haftada bir falan yapıyor 20-30 dakika tutup yıkıyorum. Alır mıyım bilmiyorum ama bir indirime girse alırım. =) Çakaaal beni 

Cettua Burun Bantları, bazen ben de rutini bozup, sarhoş olup uyuya kalıyorum, üşeniyorum bazen ben de. İşte onlardan sonra bunu kullanıyorum, ya da çok ağır makyaj yaptıysam daha derin bir temizlik için kullanıyorum. Mutluyuz o ucuz ben memnun, daha ne olsun.


Makyaj temizlemesini kışa uydurup en nemlendirici en az kurutan ürünler seçmeye karar verdim. Eve gelir gelir hemen mendiller ile temizleyip işe koyulmak çok kolay oluyor. Acı Badem Sütü ise biraz gözümü yaksa da hem suya dayanıklı hem de normal makyajı böyle nemlendirerek çıkartan başka ürün bilmediğimden kullanıyorum. Eğer varsa bildirmeniz benim için ooo çok süper olur.


Bepanthen Krem, gerçekten her şeye kullandığım, sürekli yanımda bulundurduğum bir krem. Dudak kuruması, kuru her bir yerim için bir tek varsıın benim için. Hem hafif hem pek tatlı tabii ki yağlı ciltler için. Kuru ciltlere yeterli olabileceğini düşünmüyorum. Kış kurumalarında.

Kısaca böyleyiz bu aralar, biraz bahar gelsin, kremler ve beybi şampuanım değişir diye düşünüyorum, yağlanma biraz daha artacağı için.

Bir çok ürünüm yorumlarını da tek tek bulabilirsiniz blogumda.

Herkese dupduru tertemiz cilt diliyorum.



4 yorum:

  1. bu kadar çok şey kullanmak baya vaktinizi çalmıyor mu? ben günde 1 saat bulamıyorum kendim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kendime vakit ayırabiliyorum yeterince.

      Sil
  2. Şuanki cildinizi merak ettim doğrusu. Sivilcelenme hala oluyor mu? Cildinizde çukurlar kızarıklıklar var mıydı Roaccutane sonrası?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoktu ve sivilcem de 5-6 ayda bir oluyor

      Sil