Followers

5 Şubat 2013 Salı

Saç Dökülmesi İçin Vitaminli Maske

Yıllar önce uygulayıp memnun kaldığım bir saç maskesi şimdi saçları dökülen erkek arkadaşım için tekrar kürler halinde uygulamaya başladım.

Maske içeriği;

Susam yağı - 3,4 damla
Tatlı badem yağı - 3,4 damla
1 ampül bephanten
1 ampül bemiks
1 ampül evigen

Hepsini karıştırıp saça sürüyorum, saç ne kadar uzunsa yağları o kadar uzun tutabilirsiniz. Ben de yeni saç oluşumuna ve olan saçlarımı daha yumuşak, daha parlak yapmasına neden olmuştu.

Temel mantık şu aslında; Bephanten b vitaminini, evigen e vitamini içeriyor. Bemiks içinde ise yine b vitamini ve türevleri var - b1, b2, b12 hatta d- panthenol var. Vitaminler saç derisini beslerken, olan saçı da tatlı badem yağı yumuşak yapıyor. Susam yağı ise beslendiriyor diye biliyorum. Susam ve tatlı badem ne kadar güzel kokarlarsa koksunlar vitaminlerin birazcık olan kötü kokusunu bastıramıyorlar. Ama çok büyük bir sorun değil bu.

Bütün karışımı saç derime masaj yaparak sürüyordum. Ve hiç bir şeyle sarmadan ya da ısıtmadan 1-2 saat hatta 3 saat bekleyip yıkıyordum.

Gayet memnun kalmıştım ve etkisini görmüştüm. Bu kadar uğraşma değiyor mu derseniz evet değdi, emin olun banuoda elime gelen saçları görmektense haftada 3 saatimi şu işleme ayırırım daha iyi :)

Yağlar genelde 5 lira, vitaminler de 4 civarı her biri. Gayet evde uygulanabilen ucuz bir bakım kürü :)

8 yorum:

  1. hımm ben de denesem fena olmaz aslında

    YanıtlaSil
  2. ben de bunun yumurta kırılmışını yapmıştım birkaç kere ama koku berbat oluyordu. bemiks'in kokusu+ yumurta çok feci bir şey ama saça oldukça faydalılar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtalı maskeleri sevmediğim için ben böyle yapıyorum ayrıca içine sarımsak suyu da koyduğum oluyor :)

      Sil
  3. Bende bir dönem bu maskeyi düzenli olarak haftada bir kez yapıp çok memnun kalmıştım. Tekrar yapmaya başlasam iyi olacak aslında ama işte üşengeçlik... İçine sarmısak suyu kattığımda oldu benimde :) kokusu çok fena gerçekten, annem evi koku sarıyor diye kızdığından dolayı sarmısağı sadece 2 kez deneyebilmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarımsak değil de vitaminlerden biri çok kötü kokuyordu, ama yeter ki saç dökülmesin dimi?

      Sil
  4. Gerçekten etkili bir bakım kürü. Ben de yaptım ve saçım haftada bir bakım ile 3 hafta sonunda düzeldi. Ancak saçlarım ıslandığında hala kokusu geliyor :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koku için kocaman bir suya 5 litre civarı bir fincan elma sirkesi katıp durularsan iyi geliyor hem yağlanmayı önlüyor hem de kokuyu alıyor sirke kokusu da kalmıyor ama banyo sirke kokuyor :)

      Sil