Followers

17 Mayıs 2012 Perşembe

Van Vogh Alive-


sergi hakkında spoiler içerir. 


Serginin öncesinde Van Gogh’ın tabloları ayrıntılı bir şekilde yazılmıştı, ne zaman çizmiş nerede çizmiş ne için çizmiş gibi. Tanıdık gelen kendi odasını çizdiği sandalye “Vincent’in Yatak Odası” ve yataktan oluşan bir tablo ve çiçek açan erik ağacı “Çiçek Açmış Erik Ağacı” tablosuydu. 
Diğerlerini yeni görmüştüm ve bunları okumasaydım eğer çok anlamsız gelirdi sergi. Çünkü her bir tablonun hayatındaki yeri anlatılmıştı. Akıl hastanesinden önce, akıl hastanesinde, kardeşinin çocuğu olduğunda, kulağını kestiğinde…. Her birinde farklı farklı tablolar yapmıştı. Tabloları okuduktan sonra, simsiyah bir odaya girdik, etrafta Van gogh’un tabloları farklı şekillerde, perspektiflerde, kimi zaman canlanarak geçiyor ve her tabloya uygun klasik bir müzik çalıyordu. En önemlisi ise; 902 mektubu bulunan Van Gogh’un, mektuplarından alıntıları her bir tabloyla değişiyordu. Hepsi çok anlamlıydı. İlk tablosundan son tablosuna çok güzel bir şekilde akıyordu görüntüler. Yerde, dört bir yanda. Kimi zaman resimlerdeki buğdaylar sallanıyor bir rüzgar sesi geliyor, kimi zaman Van Gogh bir yolculuğa çıkıyor, tablosundaki trenin düdüğü ötüyordu. Ben çok beğendim, tablolar çok netti, seçilen müzikler harikaydı derken bir silah sesi ile her yer yine kapkaranlık oldu. O an –öldü- dedim. Ben etkilendim sergiden, bir ressamı böyle resimleri, mektupları ve kendi sözleriyle anlatmak, etkileyici bir ortam yaratmak bence farklıydı. Van Gogh’un hayatını deneyimleyerek öğrendim. 
Çünkü zevk/haz dışında bir şeylerde öğreniyor olmak, başka insanların hayatlarına bu denli giriyor olmak insana kendi insanlığını farklı bir şekilde düşünmeyi sağlıyor.


kuzenime bir de "Vincent'in Yatak Odası" tablosunun puzzle ını hediye aldım, verdiğim için resmi yok ama kendisi de resim okuduğu için bence anlamlı oldu. =)


5 yorum:

  1. Bu sergiye geçenlerde ben de gittim ve tak kelime ile bayıldım. Hatta istanbulda 1-2 günlüğüne bulunuyordu sadece. Millet "aman sergide ne işin var" demişti ama iyki gitmişim

    YanıtlaSil
  2. ben de bayıldım canım ama istanbulda baya kaldı, ayları buldu hatta, iyi de gitmişiz =)

    YanıtlaSil
  3. selam mimledim seni bloğuma bekliyorum gel al mimini :)

    YanıtlaSil