Followers

17 Mayıs 2012 Perşembe

99 Francs (2007)


Octave, dünyanın en ünlü reklam ajanslarından birinde çalışmaktadır. İnsanların ne isteyeceğine kendisi karar veren Octave, paraya para dememekte, etrafındaki kızlarla da gününü gün etmektedir. 


Fakat ajansın en güzel kızı Sophie ile yaşadığı aşk ve çok büyük bir şirketle yapacağı iş görüşmesi yüzünden heyecanlanıp aklını kaybeden Octave, kendi reklam kapmanyasını sabote ederek sisteme karşı gelmeye başlar. 


Frédéric Beigbeder'in reklam şirketinde çalıştığı sıralarda yazdığı kitaptan uyarlanan film, reklam dünyasını hedef alan eleştirel bir film.
Yönetmen: Jan KounenSenaristler: Nicolas - Bruno, Jan Kounen, Frederic BeigbederOyuncular: Jean Dujardin, Jocelyn Quivrin, Patrick Mille


"bm tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bir yılda reklam endüstrisine harcanan paranın yüzde 10'u ile dünya genelindeki açlık yarıya düşürülebilir."
Filmden en sevdiğim replik.


''her şey satılıktır

aşk, sanat, dünya.
sen, ben.
özellikle de ben.
son teslim tarihi olan her şey gibi
insan da bir ürün sayılır.
ben reklamcıyım.
asla sahip olamayacağız şeylerin
hayalini kurmanızı sağlarım.
gökyüzü hep mavi.
kadınlar daima güzel.
mükemmel fotoşoplanmış mutluluk.
dünyayı güzelleştirdiğime
inanıyor musunuz?
aksine, içine ediyorum.
her şey geçici.
aşk, sanat, dünya..
sen, ben.
özellikle de ben.''


Bir diğeri ise Octave'ın bizimle konuştuğu sahnelerdeki repliklerden birisi;


"Ayda 75.000 Frank karşılığında hayatımı sizi kandırmakla geçiriyorum. Birikimlerinizi bir araya getirip hayalinizdeki arabayı alana kadar modasının çoktan geçmiş olmasını sağlıyorum. Sizi kösteklemeyi her daim başarıyorum. Kafanızın içine girip sağ beyninize işliyorum. Arzularınız artık size ait değil! Benimkileri size empoze ediyorum."




Film değişik yani bildiğim film örgüsü yok ve farklı bir bağlamı var. Bir olay vardır, gelişir, en üst noktaya ulaşır ve sonlanır. Bu filmde böyle bir şey yok, daha farklı bir anlatımı var, spoiler olmasın diye de söylemiyorum.


Eğer benim gibi çocukluktan beri reklam meraklısıysanız ya da reklamlar hakkında bir fikir sahibi olmak istiyorsanız, film izlenesi ama fena çarpıyor.


Ayrıca reklamcılığı bu kadar kötü gösterip, filmde reklam yerleştirmesi görmek, filmin ayıbı benim değil!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder