Followers

28 Mart 2012 Çarşamba

Roaccutane - İlk 3 ay

Yaklaşık 3 aydır hatta 3 ay 4 günlük Roaccutane tedavisi görüyorum. İlaca başlamadan önce baya bir araştırdım ama sonunda başlamak farz oldu. Çünkü Yağlı ve Akneli Ciltler için dermokozmetik ürünler kullanmama rağmen ve bunun yanında Benzamycin, imex, clindoxyl gibi sürülen kremler ve tetradox gibi haplar almama rağmen her ay düzenli olarak 4-5 kistik halde sivilcem olurdu. Aslında ciltimin genelin pek bir şey yoktu, sabah akşam Avene ürünleri ile temizler, tonikler, nemlendirir, sivilce üzerine uygulanan söndürücü, kızarıklık alıcı krem ve stickleri uygulardım. Neyse ki hamile kalmayacağım ve ağır spor yapmayacağım için başlayalım dedim. Kan testi tamı tamına 3 tüp alındı vee kolestrol, trigliserid sanırım böyle şeylerin hepsi normal çıktı. 20+20 mg aynı anda pembe pembe haplardan her gün yutmaya başladım. 1. hafta pek bir değişiklik olmadı, 2. hafta burnum soyulmaya başladı, doktor kesinlikle nemlendirici yok dedi, 3. normalde çıkması gereken sivilceler 3e düştü -hayır ben psikopat gibi sayarım da ne çıktı ne düştü- ilk ayı lekesiz tamamlayalım derken grip oldum ve kuruyan çatır çatır çatlayan burnumu bir de silmek zorunda olunca yara oldu, çok feciidi. 4. haftadan sonra bende ki dudak nemlendiricileri yetmemeye başladı. Örneğin Nivea'ların bütün meyvelileri, Bodysol, neutrogena, golden rose. Hamedan kremi kalıp gibi sürüp yatmaya başladım dudak kenarlarımın çatlamasına dayanamıyordum artık.İlk ay 4 kere soyuldu cildim, örneğin ben bilgisayar başında bir şeyler izlerken kaşınıyor ben de kaşıyordum pul pul dökülüyordu. Dayanamıyordum böyle bir şeyleri yolmayı, sıkmayı özellikle sivilce, siyah nokta, kıl dönmesi ne olursa olsun çok severim.


İkinci ay vücudumdaki kurumayı hissettim, saçlarım yağlanmıyor, yağlı iken kullanamadığım Nelly buğday özlü saç maskesi ve Dove Boyalı Saçlar için olan serisinden maskesini rahat rahat kullanıyordum meğer ne güzel bir şeymiş saçların mis gibi kokması. Ayrıca hapı kullandıktan sonra sırtımda bir daha hiç sivilce çıkmadı, normalda omuzlarımda her ay 4-5 tane olurdu.
İkinci ay sonunda gözenek ve siyah/beyaz nokta problemim hiç kalmamıştı, sanki cilt alışmıştı kuru olmaya o kadar çok nemlendirici de istemiyordu, nemlendirici derken doktor önermese de bu gergin cilde bir şeyler lazım diyerek Bephantenin krem versiyonunu kullanıyorum çok memnunum. Tabii ki en önemlisi normalde Avene'in yağlı ve akneli ciltler için olan güneş kremini kullandığım için bu sefer Sebamed 45 Faktörlü güneş kremini kullanıyorum ha memnun muyum değilim değişik beyaz bir yapısı var kokusu da hoş değil.


Üçüncü ayı o kadar rahat tamamladım artık ellerim için çantaya el kremi, yatak başına el kremi, ayaklarım için nem maskeleri, vücudum için body butter ve vücud losyonları, dudağım için en etkisi avene cold cream lip balm, blistex lip relief ve medpus, niveanın lacivert lipbalmı ve oriflame ın tendercare lerinden herhangi birisi çok rahatlatıyor cildi. Avene i eczalerde, blistex i ben ya watsons ya da gratis den alıyordum, oriflame in her vanilya ve sanırım bordo kutu olan vişneli ondan var ve gerçekten çok etkili, parlama yapmadığı için dudak kenarlarına da sürülebiliyor en büyük artısı bence. Bu arada gözüm kurumaya başladı onun için hala uygun bir göz kremi arıyorum, Bioderma Sensibio Eye Jel almayacağım pek etkili değil sanırım ama bilmiyorum.


3 ayı bel ve sırt ağrılarım için hiç bir hap kullanmadan bitirdim, ama sanırım artık vakti geldi. İki hapı da aynı anda gece yatarken alıyorum gece oluyor ağrılarım ama gündüzümü de etkilemeye başladı, uzun süre ayakta durduğumda, temizlik yaptığımda çok canım yanıyor. Umarım onun için de uygun bir hap bulabilirm.


Özenli olunup, her ay kan testi ile değerleriniz kontrol edildiğinde, benim gibi çok ağır şeyler-döner,iskender,tatlılar,kızartmalar,her tür alkol- almadığınız da gayet rahat bir tedavi süreci aslında. Bir keresinde abartıp bu dediklerimin hepsini yiyip içtiğimde kolestrolümü 300e yaklaşırken buldum ve direkt diyete girdim. Son testte 200den düşük çıktı. Akne tedavi edilebilir bir şey olduktan ve siz de dış görütünüzden çok etkilendikten sonra doktor onayı ile kullanılabilir bir ilaç. Öyle şehir efsanelerine pek kulak asmamak lazım, yok hamile kalınmazmış, hayır kalınmaz değil kalınmamaları, şu an vücudum bana zor yetiyor bel ağrıları, ayaklarım, kuruluklar, bir de karnımda bebek için doğal olarak malnütrisyon tehlikesi doğar. 


Kısacası, anlatıldığı kadar korkutucu, uğraştırıcı, zahmetli bir tedavi değil. Tabiiki bu sizin kişiliğinize göre şekillenir, defalarca krem sürmeye üşenen sürekli kendiyle ilgilenmek zorunda kalmaktan hoşlanmayan birisi iseniz, kolay gele.. Yoksa bence gayet eğlenceli, lekesiz, siyahlı beyazlı noktasız, yağlanan saçlarsız güzel bir dönem benim için. =)

40 yorum:

  1. Bence biraz zahmetli bile olsa ne yazarki...sonucta resmen su sivilcelerden kurtulmus olacak insan, bunun icin biraz aci cekmeye bile deger, benim fikrim tabii ; )
    Zaten anladigim kadariyla sen cok bakimli bir kadinsin, bakima devam edeceksin, sadece daha nemlendirici ürünler kullanarak ve daha dikkatli bir sekilde.

    Insallah hepsi gececek ve cok güzel bir cilde sahip olacagiz tatlim! : )

    YanıtlaSil
  2. Evet canım bakımı eksik etmiyorum ama sen de bilirsin 16-17 yaşımdan beri yağlı ciltler konusunda uzman olunca birden kuru ciltle karşılaşınca ne olur ne yapılır bilemiyorsun başta dermokozmetik ürünlere çok para vermeyeyim diye diadermine, nivea, olayin nemlendiricilerine baktım hiiiç işe yaramadı sıfır ama, şimdi doktor bepanthen krem verdi çok memnunum ama memnunum izlerim de geçmeye başladı çok mutluyum bir de senin şu neotsra sanırım aha ürünü ondan kullanmak istiyorum iki tane derin izim için =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam arkadaşım. Öncelikle detaylı paylaşımın için teşekkürler. Ben de ilaca yeni başladım. Sen bitirmişsin bu süreci. Şu an cildin ne durumda ilaç işe yaradı mı ?

      Sil
    2. nasıl gidiyo tedavin

      Sil
  3. arkadaşlarrr bu izlerr geçer miii bendee sivilce mağduru biriyimm 2.ayın içerisindeyim 30mg kullanıyorum doktor 3,ay 40 mg vereceğini sölemiştii sizcee ne kdr sürede geçiyo izler

    YanıtlaSil
  4. Arkadaslar ben 2.ayıma yaklasıyrm ama halen aynı sivilceler. Cok kasınınyr cok sıkıldım ne zaman gecer szce ? Bende bır tek dudak kurulugu vvar o da cok az. 20 mg kullanyrm. Lutfen akıl verın napayım :( karamsar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam arkadaşım, bende 15 gün oldu başlayalı. Yüzümde şişlik ve kızarıklık meydana geldi. Ve aşırı şekilde baş ağrısı. Sen de ne gibi etkiler var. Umarım bu ilaç işe yarar. Kullanan arkadaşlarımda iyi sonuçlar gördüm.

      Sil
  5. Yazı gerçekten çok faydalı. Konuyla ilgili daha detaylı bilgileri ve sorularınıza cevapları http://www.roaccutane.org adresinde bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. merhaba bende yaklaşık bir aydır kullanıyorum dudaklarım ve bel ağrım dışında çok büyük bir problem yaşamadım.alkol alacağım zaman o gün ilaç almıyorum çünkü doktorum mideni korkunç bulandırır dedi :-s dudaklar için şiddetle tavsiyem lanocure ,bu ilaç normalde emziren kadınlarda meme ucu ilacı olarak kullanılıyormuş fakat dudakta etkisi mükemmel.göz içimde damlam var fakat daha kullanmam gerekmedi.hepimize bol şans diliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Selam arkadaşlar. Bugün doktor bana roaccutane verdi. Güneş koruyucu olarak da solante acnes i verdi. Umarım işe yarar. Gelişmeleri paylaşırım

    YanıtlaSil
  8. Ben tetradox kullandm.bi ise yaramadi. Roaccutanin yaza kadar faydasi olurmu ki

    YanıtlaSil
  9. Ben tetradox kullandm bi ise yaramadi.roaccutane in yaza kadar faydasi olurmu

    YanıtlaSil
  10. slm arkadaşlar ben ilaca 3 gün oldu bşlayalı. Dudaklarım hemen kuruyup çatlamaya başladı. Sizce hangi nemlendrci iyi gelir. Çalıştığım ıçin rahatsız oluyorum konuşurken acıyor. Birde güneş kremı kullanmasam olur mu? Simdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş kremi mutlaka kullanman gerek zaten soyulduğun için bir de hamedan pomad, bephanten merhem, nivea lacivert olanı essential care kullanabilirsin

      Sil
    2. teşekkür ederim yardımların için peki bu magara gibi olan delikler zamanla geçiyor mu

      Sil
    3. Benim geçti gibiydi ama yine belli oluyorlar hafiften o bir de ne kadar sorunlu olduğuna bağlı bana tedvi sonrası bir şey vermediler ama bazı arkadaşlarına devamında jel-krem gibi ilaçlar verdiler o leke ve delik gibi gözüken lekeler için :) umarım kokay bir tedavi süreci olur geçmiş olsun :)

      Sil
    4. çok sağol yazın gerçekten çok yararlı. ben özel hastaneye gtmstim tedavıye orda basladım bana cilt bakımı yaptırmam gerektigini söyledi doktor 100 tl dedı kullanan arkadasım hç yaptırmamış sanırım para tuzagı :)

      Sil
    5. Para tuzağı gibi duruyor bir de devlet hastanesindeki bir doktora sorabilirsin :/

      Sil
    6. arkadaslar dudaklar icin ne nivea ne nuetrigiona hicbiri etki etmiyor.ben watsons dan aldigim blistex i kullaniorum gercekten harika tavsiye ederim.

      Sil
  11. bende sizin kullandığınız ürünleri kullandım fayda etmedi. Doktor rouccatane tedavisini önerdi. Yarın tedaviye başlıcam. sivilceler kesin olarak geçiyor mu? :)

    YanıtlaSil
  12. bende sizin kullandığınız ürünleri kullandım. ama pek bi faydası olmadı. doktor roaccutane tedavisini önerdi. yarın tedaviye başlıcam. sivilceler kesin olarak geçiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yogunluga bagli olarak geciyor ama geri gelmemesi garanti degil ne yazik ki :(

      Sil
  13. merhaba ben 2006 yılında kullandım ama malesef tekrarlıyor şu ara aynı liseli ergen günlerime geri döndüm 30 yaşına merdiveni dayadığım halde hala sivilce ile uğraşıyorum. tekrarlayıp da çözüm bulabilen var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana tekrarlarsa yine roaccutane veriirm demişti doktor şimdi 1 sene oldu ama yine minik mnik çıkıyorlar :(

      Sil
  14. Cevaplarsaniz sorumu sevirim bende kullanali 10 gün oldu ama clindoxly verdi krem olarak ben unutuyorum hep sürmeyi yine geçer mi

    YanıtlaSil
  15. Ben kullanmaya baslayali 10 gün oldu ve ek kremler var onlari pek surmuyorum peki yine geçer mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında roaccutane'a başlayınca 2 hafta sonra kurumalar başlıyor ama cildinize de bağlı eğer çok yağlıysa soyulmalar 2 ve ya 3. ayı bulabiliyor. Eğer doktor clindoxly verdiyse büyük ihtimelle hem de dışarıdan kurutmak içindir. Benim yaklaşık 2 yıl oldu arada çıkan sivilcelerimi kurutmak için sürüyorum, size daha hızlı bir çözüm sunmak için kremi vermiş olabilir doktor. Ama kullanmasanız da roaccutane 5 ve ya 6 ayda büyük ihtimalle temizleyecektir cildinizi.

      Sil
    2. Merhaba ben 2.5 ay oldu kirmizi lekeler var onlar acaba geçer mi sizce doktora sordum zamanla dedi

      Sil
  16. Teşekkürler cevabiniz için birde benim.2 buçuk ayin doldu sivilcem 1 tane büyük yarali var ama kirmizi lekem çok geçer mi acaba onlar tamamen ne zaman kurtulurum sivilcelerimden

    YanıtlaSil
  17. Merhaba herkese benim 2.5 ay oldu sivilcem yok ama kirmizi lekem cik fazka geçer mi onlar

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar.. Roaccutane' a başlayalım 2 hafta oldu ama bende aşırı şekilde baş ağrısı ve bel ağrısı yapmaya başladı. Belimde zaten platin olduğu için ağrılarım çok oluyor şu anda da üzerine eklendi sanki. Bu durum ne kadar süre kalıcı bilgisi olan varsa paylaşabilir mi rica etsem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tedavi bitene kadar benim kas eklem ağrılarım olmuştu ama bilemiyorum tabi ki

      Sil
  19. Roaccutane peki gözenekleri sikilastiriyormu yoksa iyice genişletiyor mu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de herhangi bir genişleme olmadı kullanım süresinde azald gözenekler sonra cilt normale dönünce tekrar geldiler

      Sil
    2. svieri doroga mail adresini yazar mısın ben de beyaz noktalar çıkmaya başladı özelden sorayım sana

      Sil
    3. svieri-doroga@hotmail.com

      Sil
  20. Benim kardeşim yaklaşık 3 haftadır kullanıyor sabah 20lik öğlen 10 luk akşam tekrar 20lik.bu gün yüzünde gözle görülür bir şişlik oluştu yani şuanda yüzü arı sokmuş gibi şiş her kısmı. Bu normal bir tepki mi ne yapmamız gerekir yorumlarınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  21. Merhaba benim kardeşim yaklaşık 3 haftadır kullanıyor sabah 20lik öğlen 10 luk akşam tekrar 20lik.bu gün yüzünde gözle görülür bir şişlik oluştu yani şuanda yüzü arı sokmuş gibi şiş her kısmı. Bu normal bir tepki mi ne yapmamız gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  22. İlaca başlayalı 3 ay oldu suan 10 mg akşam 20 mg sabah olmak üzere 30 mg kulanıyorum dudak kuruluğu hariç hiçbir yan etki görmedim tahlillerde sorun yok fakat sivilceler aynı devam ediyo ne artma ne azalma var bu durum normalmi

    YanıtlaSil
  23. Arkadaşlar bende roaccutane a basliyacagim. İnşallah tedavim olumlu geçer. Sabredecegim artık kaç ay olursa benim sorum bu nemlendiriciler felan kaç tl ye denk geliyor o kadar ürün varki merak ettim.. Herkese mutlu sağlıklı huzurlu bir hayat diliyorum

    YanıtlaSil